Cumhur Küçükkahveci . 01-12-2023, 6:57 PM
Günümüzde, sosyal medyanın yaygın kullanımı ve sosyal medya reklamlarına yapılan yatırımların artmasıyla birlikte, dünya çapında sosyal ticaret satışlarında önemli bir artış yaşanmaktadır. Türkiye'nin de bu küresel trendde etkisi büyük olup, artık örneklerine her geçen gün daha çok rastladığımız yeni bir trend s-commerce yani sosyal ticaret.
Sosyal medya, işletmeler için son derece etkili bir pazarlama platformu olma özelliği taşır ve bu durumu anlamak için sosyal ticaret satışlarının performansına bir göz atmak yeterlidir.
Son araştırmalara göre, 2023 yılında sosyal ticaret pazarının büyüklüğünün 1 trilyon doları aşarak 1,3 trilyon dolara ulaşması bekleniyor.
Dünya genelindeki sosyal ticaret satışlarının bir önceki yıla göre %30,8 artarak 958 milyar dolara ulaştığını bir çok kanaldan izleyebilirsiniz. Özellikle 2020'de sosyal medya üzerinden gerçekleşen toplam satışların 560 milyar dolar olduğu göz önüne alındığında, bu büyüme etkileyici bir gelişme olarak karşımıza çıkıyor.
Uzmanlara göre, bu büyümenin arkasındaki en büyük itici güçlerden biri Çinli tüketicilerdir. Örneğin, 2021 yılında Çin'deki internet kullanıcılarının neredeyse yarısı sosyal ağlar üzerinden ürün satın almıştır. Black Friday gibi büyük alışveriş etkinliklerinde, Çinli bir çift canlı yayıncının 3 milyar dolardan fazla değerinde ürün satması, Amazon'un ortalama günlük satışlarının üç katını aşmıştır.
Türkiye'de de sosyal ticaretin yükselişi her geçen gün göze çarpmaktadır. Instagram ve Facebook gibi platformlar üzerinden yapılan satışlar giderek artmaktadır. Küçük işletmeler, influencer'lar aracılığıyla ürünlerini tanıtarak geniş kitlelere ulaşma imkanı bulmaktadır.
Ama madalyonun bir de diğer tarafına bakmakta yarar var. Sosyal medya hesap yönetimi uzmanlık gerektiren bir alandır. Bu noktada, işletmelerin sosyal medya uzmanları ile çalışması, başarıya giden yolda önemli bir adımdır.
Sosyal medya uzmanları, hedef kitlenizi anlamanıza, içerik stratejilerinizi geliştirmenize ve reklam kampanyalarınızı optimize etmeniz için uzman oldukları bu alanda güncel bilgileriyle size yol gösterirler. Hesapların etkileşimini artırmak, marka bilinirliğini güçlendirmek ve potansiyel müşterilere ulaşmak için uzman bir bakış açısıyla yönetilen sosyal medya hesapları, işletmelerin rekabet avantajı elde etmeleri ve fark yaratmaları demektir. Bu nedenle, sosyal medya uzmanları ile iş birliği yapmak, sosyal ticaretin getirdiği avantajlardan tam anlamıyla faydalanmak için çok önemli ve değerlidir.